Hoeveel is de merknaam Apple waard?

Hoeveel de merknaam van een bedrijf waard is hangt af van het bureau dat het onderzoek heeft gedaan, zo meldt The Wall Straat Journal. Dit blijkt uit rapporten van de twee onafhankelijke onderzoeksbureaus, Millward Brown en Interbrand. Beide hebben een rapport uitgebracht waarin zij de waarde van verschillende merken bepalen.

Voor wat betreft Apple zitten er grote verschillen in de waardering van de merknaam door beide bedrijven. Millward Brown waardeert het merk Apple op een bedrag van 183 miljard dollar, terwijl Interbrand vindt dat de naam Apple ‘slechts’ 33,5 miljard dollar waard is. Volgens Millward Brown is Apple dan ook het meest waardevolle merk ter wereld, gevolgd door IBM en Google. In het rapport van Interbrand staat de merknaam Apple echter op een achtste plaats. Volgens Interbrand is het merk Apple evenveel waard als het merk McDonald’s en de helft van de waarde van Microsoft.

Waar deze grote verschillen vandaan komen is onduidelijk, maar hieruit blijkt in elk geval dat het niet eenvoudig is een merk te waarderen.

 

Te vinden in: Apps, Nieuws
© 2010 - 2013 PCD bv. Logos/merken Apple, iPad, iPhone, iPod, iTunes, iCloud zijn eigendom van Apple Inc. Alle rechten voorbehouden.
Powered by EasyBattery.nl.