Autoweek stopt met speciale iPad versie weekblad

Autoweek is er niet in geslaagd de speciale Autoweek krant voor de iPad succesvol te maken. Naar verluidt werd de speciale iPad editie 2.000 keer per week verkocht. “Te weinig,” volgens hoofdredacteur Robert van den Ham.

Van den Ham geeft aan dat de PDF versie van het blad vanzelfsprekend wel blijft bestaan, maar dat de interactieve afbeeldingen, video’s, achtergrond informatie en eigenlijk verder alles wat het blad op de iPad zo leuk maakte nu gaat verdwijnen.

Autoweek gaat wel met een nieuwe app komen dat meer de interactiviteit met de gebruiker wil aangaan. Ik denk dat Autoweek meer richting Autoblog wil gaan opschuiven en haar gebruikers wil gaan voorzien in gepersonaliseerd nieuws, geen slechte keuze mijns inziens.

Naast Autoweek heeft ook Veronica Magazine besloten te stoppen met de speciale iPad versie van haar tvgids. Veronica Magazine gaat natuurlijk wel verder met haar succesvolle EPG gids op de iPad. Meer daarover is hier te lezen.

Te vinden in: Apps, iPad, Nieuws
© 2010 - 2013 PCD bv. Logos/merken Apple, iPad, iPhone, iPod, iTunes, iCloud zijn eigendom van Apple Inc. Alle rechten voorbehouden.
Powered by EasyBattery.nl.