Apple zet de zakelijke markt op zijn kop volgens Forrester

Vandaag publiceerde onderzoeker Forrester haar Global Tech Market Outlook voor 2012 en 2013. In haar rapport stelt Forrester dat Apple in zijn eentje de hele markt aan het opschudden is.

Forrester ontdekte dat de zakelijke markt Apple producten als de Mac en de iPad masaal omarmt terwijl men steeds meer de rug toe keert aan de traditionele partijen als Microsoft, Dell, Lenovo en HP.

De onderzoeker verwacht dat Apple in 2012 in potentie voor 9 miljard dollar aan Mac’s en voor 10 miljard dollar aan iPads kan gaan verkopen, puur aan zakelijke gebruikers.

Analysts have been predicting that cloud computing — specifically, infrastructure-as a service (IaaS) — will reshape the server and storage market… Actual adoption of IaaS remains limited…The biggest disruptive force in the computer equipment market thus is not IaaS, but Apple. This is a surprise, because Apple has not and does not directly address the corporate market, while turning a wide variety of consumer technology markets upside-down. But its rapid growth in the corporate market has been the big surprise of 2011, and it will be even more of a factor in 2012.

Forrester heeft berekend dat Apple in 2011 voor 6 miljard dollar aan Mac’s en voor 6 miljard dollar aan iPads het zakelijk kanaal “ingeduwd”. Forrester vermoed dat dit aantal zal verdubbelen in 2013 tot 12 miljard dollar voor Mac verkopen en maar liefst 16 miljard dollar aan iPad verkopen.

In het rapport legt Forrester uit in welke segmenten van de markt Apple met name excelleert. De iPad spreekt veel bedrijven aan en vrijwel alle grote bedrijven (bedrijven uit de Fortune 500) hebben voor haar werknemers iPads besteld, sommigen bestelden tienduizenden tegelijk!

Vanuit de kant van de werknemers komt er ook steeds meer druk naar de werkgever om een Mac of een iPad te “sponsoren” Forrester legt uit:

It is common practice for small business owners to purchase computers and other equipment that may be used in part for personal purposes and charge it to their business as a business expense… We have noticed at various tech conferences and vendor briefings — as well as within our own organization — a rapidly growing number of MacBooks and iPads being used by VPs and SVPs, and anecdotal reports suggest that this “take an Apple to work” approach is starting to get company funding and support from the IT department.

Via: 9to5mac.com

Te vinden in: Apple, iPad, Nieuws
Tags: ,
© 2010 - 2013 PCD bv. Logos/merken Apple, iPad, iPhone, iPod, iTunes, iCloud zijn eigendom van Apple Inc. Alle rechten voorbehouden.
Powered by EasyBattery.nl.