‘Geruchten nieuwe iPad beïnvloeden verkoopcijfers iPad 2’

Kunnen de geruchten over Apple producten het verkoopgedrag van consumenten beïnvloeden? Apple baas Tim Cook denkt van wel en Philip Elmer DeWitt van het magazine Fortune is het met hem eens. Fortune neemt de zaak onder de loep en onderzoekt of de geruchten over de iPad 3, en de vermoedelijke lancering daarvan in het eerste kwartaal van 2012, invloed hebben op het koopgedrag van de consument rond de kerst. Het kan natuurlijk maar zo zijn dat mensen nu zoiets hebben van: “Als de iPad 3 over een maand of 3 in de winkel ligt, wacht ik nog wel even met het kopen van een iPad 2!”  

Tim Cook wijdt ook de tegenvallende verkoopcijfers van de iPhone 4 in kwartaal drie van dit jaar aan de speculaties die de ronde deden over de naderende lancering van de iPhone 4S. Zodra mensen weten dat er een nieuwe versie van een Apple product uit gaat komen, wacht men liever een maandje extra.

Hetzelfde effect zouden nu de nieuwe geruchten over de iPad 3 op de iPad 2 hebben. Digitimes heeft de afgelopen maand aardig wat verhalen gepubliceerd over dat Apple de productie van de iPad 2 zou hebben gestaakt en omgezet in de productie van de iPad 3. Analisten springen hier op hun beurt nu ook op in en schatten dat de verkoop van de iPad 2 aangetast gaat worden door deze verhalen.

Te vinden in: Apple, Nieuws
© 2010 - 2013 PCD bv. Logos/merken Apple, iPad, iPhone, iPod, iTunes, iCloud zijn eigendom van Apple Inc. Alle rechten voorbehouden.
Powered by EasyBattery.nl.