Review: Kinderen leren spellen op de iPad met SuperSpelling [PROMOCODES]

Super Spelling leert kinderen vanaf een jaar of vier spelenderwijs spellen. Wij hebben het spel getest met een vierjarige kleuter en het was een groot succes.

In Super Spelling wordt het kind beloond als het de opdrachten goed vervult. Het is een arcadegame en het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk games worden unlockt en het kind een zo hoog mogelijke score behaalt. Voor ieder goed gespeld woord krijg je een ster. Drie sterren is de maximumscore per game.

In totaal heeft Super Spelling  levels van 15 spellen. Ieder spel bevat 3 woorden wat het kind moet spellen. Letters zijn onderverdeeld in kleurgroepen. Als het kind een afbeelding te zien krijgt van bijvoorbeeld een kip. Dan zijn de drie lettervakjes identiek aan de kleuren van de te kiezen letters. Zo weet het kind altijd dat de eerste etter uit de gele groep komt en de tweede letter een rode moet zijn. De keuze is op deze manier beperkt en laat het kind intuïtief de letterkeuze bepalen. Onze kleine iPadinfo fan speelde het spelletje met veel plezier. Ze is vier en snapte het concept prima. Het is een digitale versie anno nu van het ouderwetse leesplankje. Kinderen hebben er plezier in, op deze manier maak je leren spellen leuk voor ze.

Het hoofddoel van het spel is om zoveel mogelijk spellen te spelen en daarbij de hoogste score te behalen. Dit doe je dus door zoveel mogelijk woorden te spellen, met zo min mogelijk fouten. Een educatieve leuke app die je kind spelenderwijs leert omgaan met taal. Super Spelling laat kinderen leren en spelen tegelijk.

Ook voor oudere kinderen is het spel leuk. Zij leren de letters en woorden steeds sneller herkennen en lezen zonder kleurenhulp. Super Spelling is beschikbaar in Nederlands en Engels en andere talen zoals Duits, Frans en Spaans volgen snel. Binnenkort verschijnt er ook nog een speciale kersteditie waarin de game is omgetoverd in een gezellige kerst- en winter sfeer, met extra hoge kwaliteit graphics en een extra level met leuke kerst- en winterwoorden. Het spel kost 1,59 euro in de App Store, maar is er ook in een gratis lite versie. Voor onze trouwe lezers hebben we onderaan dit bericht twee promocodes verstopt. Grijp je ernaast? Niet getreurd, zoals gewoonlijk plaatsen we ook vandaag nog één extra code op onze Facebookpagina.

icon
Super SpellingMichel van der WalOnderwijs€ 2.29Download

PROMOCODES: